A gameonlab ofereixen un pòster-resum per a gamificar accions. Està destinant, sobre tot, al món del màrqueting, però la idea és interessant: reunir en un sol lloc les preguntes que cal fer-se (i respondre) per a gamificar un procés.
El que més m'ha cridat l'atenció, però, és el toolkit que tenen a la venda perquè serveixi de guia en el procés. Podríem dir que és un metajoc: un joc per a dissenyar jocs.
A continuació, tradueixo el contingut del pòster perquè no sigui tan feixuc fer-lo servir.
El que més m'ha cridat l'atenció, però, és el toolkit que tenen a la venda perquè serveixi de guia en el procés. Podríem dir que és un metajoc: un joc per a dissenyar jocs.
A continuació, tradueixo el contingut del pòster perquè no sigui tan feixuc fer-lo servir.
Plataformes
Quines plataformes tenim disponibles per a
incorporar-hi mecàniques?
Quines plataformes podem utilitzar per a posar
les mecàniques a l'abast dels jugadors?
Sobre quines plataformes correrà el joc?
Mecàniques
Descriviu les regles del joc amb els
components per a crear les mecàniques del joc.
Com utilitzarem els components seleccionats
per a desenvolupar comportaments?
Com explicarem les mecàniques als jugadors?
Com incrementarem la dificultat de les
mecàniques en el temps?
Exemples de mecàniques
- Mireu aquest vídeo i guanyeu 10 punts
- Responeu aquest qüestionari i assoliu el nivell expert
- Completeu aquest formulari i desbloquegeu aquest badge
- Compreu alguna cosa per a completar aquesta missió
- Llegiu el contingut abans de 15’
- Recomaneu alguna cosa i aconseguiu aquest premi
Components
Decriviu els elements o característiques del
joc que permeten crear mecàniques o donar feedback als jugadors
Quins components utilitzarem per a crear les
nostres dinàmiques?
Quins components crearan dinàmiques de joc?
Quins components utilitzarem per a donar
feedback?
Exemples de components
- Punts
- Badges
- Assoliments
- Recompenses
- Taulers de classificació
- Nivells
- Comptes enrere
- Elements aleatoris
- Barres de progrés
- Missions
- Avatars
- Premis virtuals
- Premis materials
- Inventaris
- Moneda virtual
Dinàmiques
Descriviu el comportament en el temps de les
mecàinques que actuen al llarg del joc
Quines mecàniques utilitzarem per a crear
l'estètica del joc?
Quines dinàmiques s'adiuen més als jugadors?
Com actuaran aquestes dinàmiques en el joc?
Exemples de dinàmiques
- Citació
- Estatus
- Progressió
- Recompensa
- Identitat
- Productivitat
- Creativitat
- Altruisme
Estètica
Descriviu les respostes emocionals desitjades
evocades en el jugador quan interactui amb el joc
Quins elements captaran l'atenció dels
jugadors?
Per què jugaran?
Com es divertiran?
Alguns elements estètics
- Narrativa
- Oportunitat
- Adhesió
- Descoberta
- Expressió
- Fantasia
- Sensació
- Submissió
Jugadors
Descriviu com són els jugadors en què volem
desenvolupar comportaments
Quins són els jugadors?
Com són els jugadors?
Què volen els jugadors?
Comportaments
Descriviu els comportaments o accions que cal
desenvolupar en els jugadors per tal d'obtenir retorn del projecte
Quins comportaments cal per superar els reptes
del joc?
Quins comportaments coldrien desenvolupar els
jugadors?
Quins comportament cal desenvolupar en els
jugadors?
Exemples de comportaments
- Mirar un vídeo
- Respondre un test
- Completar un formulari
- Comprar alguna cosa
- Llegir contingut
- Recomanar alguna cosa
- Visitar una web
- Llegir un email
Costos
Descriviu els costos principals i valoreu la
inversió que cal fer per a desenvolupar el joc
Quins són els costos principals del joc?
Quin pressupost cal per a fer el conjunt de
reptes?
Es poden planificar els costos al llarg del
temps a partir de l'assoliment dels objectius?
Ingressos
Descriviu el retorn econòmic o social de la
solució gamificada
Quins reptes socials o econòmics presenta el
joc?
Com es mesurarà l'èxit del joc?
Quins resultats podem esperar que s'assoleixin
amb el joc?
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada