Després de llegir molt, de descobrir molts conceptes (o, per ser més exacte, que gairebé tot està batejat), m'ha alegrat molt trobar un cas pràctic, tot i que és en un entorn presencial. Veure com algú col·loca les coses en el temps i com posa potes a conceptes que ja hem llegit (motivar, avaluar, repte...) crec que, mutatis mutandi, ens pot ser molt útil. Si més no, pot servir d'step...
Model de curs desenvolupat per la doctora Larysa Nadolny per al seu curs presencial. Del seu model en diu "step model" ('model amb aturada'). Tradueixo i sintetitzo el contingut del model i alguns punts interessants del suport teòric del mateix.
Model de curs desenvolupat per la doctora Larysa Nadolny per al seu curs presencial. Del seu model en diu "step model" ('model amb aturada'). Tradueixo i sintetitzo el contingut del model i alguns punts interessants del suport teòric del mateix.
Ítem previ. Habilitats socials
Es demana als
estudiants que treballin per grups multidisciplinaris. Les
discussions en el si d'aquests grups són molt enriquidores.
Qualsevol
acció educativa comporta l'existència d'una comunitat d'aprenents i
cal utilitzar-la adequadament explotant al màxim les possibilitats
de col·laboració i de competició.
Missió
secreta (1)
La missió
secreta no proporciona punts extres ni, per tant, motivació
extrínseca als jugadors. Es tracta d'una sèrie opcional
d'activitats divertides que no tenen lloc en el curs regular (com
ara, crear un badge de superheroi). Els estudiants poden
entrar i sortir d'aquestes missions a voluntat.
Bonus
ítems (2)
Si un
estudiant obté una puntuació molt alta o assoleix un dels reptes
setmanals, automàticament obté un bonus extra. Aquests bonus extra
poden consistir en eines o tecnologies o en activitats més manuals.
Projecte 1
(3)
Fer una
demostració d'ús de l'ítem adquirit. Els estudiants poden,
així, pensar com aplicar el que s'ha aprés més enllà del que
s'ha mostrat al curs.
Projecte 2
(4)
Una
presentació (Prezi o PPS) de l'ítem assolit.
Notificacions
(5)
En
el sistema de gestió del curs genera automàticament avisos als
alumnes que no hi han participat durant un període de temps
establert i als que no han assolit un nivell adequat en els tests.
Descans
(6)
En
un curs en què els estudiants treballen una varietat temes
tecnològics amb diversos graus de dificultat i amb diversos
interessos, no puc oferir-los un repte lineal o exponencial. Crec que
és important que els estudiants acabin el curs amb una impressió
positiva de la classe de tecnologia i fer un tall en el
desenvolupament de les classes els proporciona un tall en els seus
esforços. Miro de fer coincidir el tall amb la meitat del semestre.
Avaluació
(7)
S'avalua
els estudiants en cada investigació mitjançant un test online que
es pot resoldre amb qualsevol mena d'ajut, però sempre de manera
individual. cada estudiant tria on i quan fa el test, però cal
establir un període perquè tothom el faci a la mateixa època. Els
tests consisteixen en 10 preguntes triades aleatòriament. Cada
estudiant pot fer el test tres vegades i se li comptarà la nota més
alta.
L'avaluació
és la pedra angular de qualsevol acció educativa. En entorns
gamificats, un feedback continu, apropiat i immediat és una font de
motivació i de reptes per als participants. L'avaluació s'ha
d'integrar en les activitats del curs per mantenir el flux de
l'aprenentatge.
Punts
(8)
Els
estudiants aconsegueixen punts en gairebé cada una de les tasques
del curs, però és difícil assolir el nivell màxim de punts. Només
els grups que guanyen en els jocs de lectura aconsegueixen el màxim
de punts, de la mateixa manera, el primer grup que completa tots els
reptes del laboratori.
Construcció
d'estructures (9)
Cada
investigació es construeix sobre contingut anterior (coneixements i
habilitats). La investigació comença amb informació sobre el
contingut procedent de lectures, tutorials o vídeos. Els estudiants
han de demostrar el que han aprés mitjançant jocs de lectura i
taulers de discussió. Finalment, al laboratori es repta els alumnes
amb activitats manuals de dificultat progressiva. Es proporciona als
alumnes enllaços i informació addicional diferent de la continguda
en l'àrea de continguts en una altra àrea que anomenarem
"investigació".
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada