Un recull de frases fetes (de la Recherche)


Un recull de frases fetes que he trobat en els darrers volums que estic llegint de "La recherche". En el context, crec que les vaig poder entendre totes, però ara...

Vaig ser conscient que devien ser frases fetes perquè havia de tornar enrere per saber què deia el fragment i, potser (segur) n'he passat de llarg un munt fins al volum 8.

Em va fer gràcia de començar-les a recollir perquè, amb el temps, he anat veient un aire divertit en molts passatges de Proust. Quan critica algun personatge, em recorda (no, no m'hi comparo!) quan fem la pell a algú asseguts en un cafè.

A més, ara fa molts de dies que no publicava res i, així, a veure si recupero el ritme que tinc un munt de notes d'uns quants llibres i quan la cosa s'acumula, tot costa més.

"Je m’en fiche comme de colin-tampon.”
“encore belle mais presque l’écume aux dents.”
“Toutes ces canailles-là ont plus d’un tour dans leur sac.”
“se vêtir quatre à quatre.”
“jouant au petit pied la duchesse de Guermantes”
“d’avoir ce pain sur la planche.”
“je saurai bien lui tirer les vers du nez.”
“Nous n’avons qu’à prendre nos jambes à notre cou.”

Comentaris