dimarts, 25 d’agost de 2020

Crònica d'un acomiadament

Antecedents

El 16 de juliol rebo una invitació per a una reunió amb el cap de l'àrea. La reunió normal de seguiment semestral.

El mateix dia han acomiadat un company i l'habitual nota informativa no m'arriba. M'ho diu un company que em reenvia la nota i veig que no sóc a la llista de destinataris...

El dia 17 escric al cap per preguntar-li si em cal cap mena de documentació i em diu que no cal, que es tracta de la reunió habitual de seguiment semestral.

Com que ja he lliurat la feina de l'encàrrec que tenia entre mans i la meva cap directa em va dir que havia de donar suport a una companya en una tasca diferent, aviso que hauríem de tenir la reunió abans del dia 24 que començo vacances. Convoca la reunió per al mateix dia 24.


El dia

El dia 23 rebo a mig matí un correu retardant la reunió fins a les 13:30 per motius d'agenda del cap.

A les 13:30 comença la reunió: dos minuts de cortesia i anunci del tema. Apareix la representant de recursos humans. Aviso al representant sindical. Em passen la documentació i la reunió acaba a les 14:30.

Baixo dinar amb la família.

A les 16:00 intento entrar a la intranet i al correu i no puc. La intranet de la empresa s'ha muntat des de Google i al correu hi pots accedir des de la intranet o independentment com a qualsevol compte de Gmail.

A les 16:50 escric a una companya per demanar l'adreça electrònica del cap (des de fora de la intranet no es pot aconseguir i no me la sé de memòria) i li escric un correu preguntant què passa.

Resposta immediata amb còpia a recursos humans.

El cap em diu que la intranet ha caigut (difícil de creure perquè he provat d'accedir-hi mentre ell explicava per vídeoconferència als compays les circumstàncies de l'acomiadament). La representant de recursos humans em diu que ha estat una errada i que ja s'ha solucionat.

Puc accedir a la intranet i al correu, però no puc accedir a l'espai de la intranet on hi ha tota la meva informació laboral ni a la meva zona privada del disc dur. Aviso.


Els dies de després

Divendres 24/7 veig que m'han fet arribar les nòmines i el darrer contracte (el quart canvi de nom de l'empresa des que hi soc). Responc que això no soluciona el problema i demano accés a la meva zona de disc i a la informacio laboral.

Dilluns 27/7 no hi ha resposta. Torno a escriure. Adjunto la documentació signada i torno a demanar accés als meus documents. També demano de poder passar a recollir les coses de la taula.

Dimarts 28/7. Ho torno a demanar i em responen que al llarg del dia podré accedir a la meva zona privada del disc dur. De la resta de peticions, res. Ho torno a demanar.

Dimecres 29/7. No puc accedir a la meva zona de disc ni a la informació laboral. Espero la resposta amb el permís per passar a recollir les coses de la taula. Com que no arriba i un amic s'ha ofert a dur-m'hi i ja arriba, escric dient que soc de camí i que, si ha cap problema, que em telefonin. Cap a l'hora que havia dit que seria a la seu de la feina, em truquen per retardar l'accés una hora. Recullo les coses i quan torno a casa encara no tinc accés als meus documents. Ho torno a demanar.

Dijous 30/7. Em llevo, comprovo que encara res i ho torno a demanar. Surto de casa amb els nens (he avisat en el correu que m'absentaria) i, mentre soc fora, em truquen per solucionar el problema. Em tornen a trucar a migdia i em solucionen el problema del disc dur (m'havien desconnectat de la unitat de Drive), però no l'accés a les meves dades laborals. Li dic al tècnic per telèfon i ho torno a demanar per escrit. Baixo la meva documentació personal i baixo a dinar. En acabat, pujo per comprovar que no m'hagi descuidat res i ja torno a no tenir-hi accés. Torno a escriure per reclamar-ho i queixar-me del temps i les energies que em fan perdre.

Divendres 31/7. Cap resposta.

Dimecres 5/8. Encara no he rebut la resposta del meu darrer correu. Escric el darrer correu a recursos humans amb un resum del que ha passat els darrers dies i el recordatori que en cap moment no he tingut accés a les meves dades laborals. Ja no espero cap mena de resposta i, tot i amb això, em responen prou ràpid. Una excusa i que demani els documents laborals que necessiti perquè no hi tindré accés. Els torno a demanar.

Dilluns 24/8. Silenci. He comprovat un parell de cops per setmana el correu sempre amb el mateix resultat, no vull allargar aquest text.

Dimecres 26/8. Silenci. Avui, encara no sé per què, he pensat a revisar el zip de les nómines i els contractes que em van enviar i... Només hi ha sis nòmines (dues de 2019 i quatre de 2020) i el primer contracte que vaig signar (no hi són els corresponents als tres canvis de nom que hem viscut després). Torno a escriure a recursos humans per a demanar-ho.

Dimarts 1/9. Silenci.

Dimecres 9/9. Rebo les nòmines de 2019 i 2020. Responc dient que he demanat diverses coses més. Que mirin el darrer correu.

Dilluns 15/9. Em diuen que no em poden passar més documens laborals (nòmines, contractes). Ja sense esperança, responc que no ho entenc i que no ho trobo normal.


 


1 comentari:

  1. Doncs quina pena de tracte. Sense més comentaris sobre això, t'envio tots els ànims del món.
    Una abraçada

    ResponSuprimeix