Les dinàmiques de joc es poden
entendre com el propòsit del joc, la manera com els jugadors
assoleixen el propòsit del joc. Un joc pot tenir una única dinàmica
o una combinació de dues o més. Les més comunes són les següents:
- Curses. En les curses, els jugadors poden competir entre ells o contra el sistema, però el quid de la qüestió serà sempre arribar el primer (a una destinació, a acabar una tasca, a obtenir un
- badge específic, etc.). “MarioKart” seria l'exemple per antonomàsia d'aquesta dinàmica.
- Recollir. En els jocs basats en la recol·lecció, el propòsit és recollir objectes (fites, badges, territori...). “Risk” és un clàssic d'aquesta mena de jocs. “Mystery mansion” (IOS i Android) és un exemple de joc la dinàmica del qual és recollir objectes.
- Resoldre. En els jocs basats en aquesta dinàmica es demana als jugadors de resoldre puzles o problemes: cal configurar alguna cosa. “Cluedo” és un exemple clàssic d'aquesta dinàmica.
- Rescatar i/o escapar. Acostuma a ser la segona part dels jocs de recol·lecció. Consisteix a premiar el fet de fugir amb la cosa aconseguida d'un lloc.
- Alineament. Aquesta dinàmica consisteix a recollir un seguit d'ítems en ordre. Es fa servir en molts jocs de puzles on cal recollir objectes del mateix color o forma (o de colors o formes determinats en un ordre determinat) per poder guanyar.
- Construir. Es tracta de construir alguna cosa. “Sims” utilitza aquesta dinàmica.
- Capturar. Aquesta dinàmica consisteix a prendre alguna cosa que té el teu adversari: el teu triomf és la seva derrota.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada