Sortir a córrer

Ara fa molt de temps, havia sortit a córrer. Fixeu-vos si en fa de temps que deia "vaig a córrer" i no se m'acudia de dir "vaig a fer footing", "vaig a fer jooging" o "vaig a fer running". I corria amb un banyador d'aquells que semblen pantalonets, amb butxaques i tot, una samarreta de cotó ampla, uns mitjons d'esport (sense més especificacions) curts i unes sabatilles lleugeres fetes expressament per córrer. Per córrer per tot arreu, sense més especificacions.

Ara, per si alguna vegada em torna a passar pel cap de tornar-hi (cosa difícil atés l'estat deplorable dels meus genolls), em venen al cap unes quantes preguntes que crec que són molt importants si no vull passar per prehistòric en sortir al carrer en roba interior disposat a suar una estona. Vegem-les:
  • Quan he de començar a córrer? La pregunta té el seu què. Visc a la planta 14 d'un edifici amb, sortosament, uns quants ascensors. He de baixar a peu les escales?, al pas?, corrent?
  • He d'escalfar a la porta de casa?, faig l'escalfament a la planta baixa per poder sortir corrent de l'edifici?, començo a escalfar fora de l'edifici perquè la gent em vegi i no pateixi pensant que m'he posat a córrer sense haver fet exercicis d'eslasticitat?
  • Com m'he de vestir? Evidentment, no em passa pel cap córrer quan plou (no sóc un professional) i, per tant, no cal que em recomaneu roba impermeable per a aquesta eventualitat. Puc fer servir el banyador de sempre (en tinc de nous, els faig servir tant per banyar-me com per anar al Pirineu a l'estiu) o em cal alguna mena de pantaló especial? Puc fer servir alguna de les samarretes de cotó que guardo a casa per fer feines o em cal alguna mena de samarreta especial? Puc fer servir els mitjons de cotó de sempre? He de fer servir els que tinc per anar al Pirineu (que no fan suar)? O em cal alguna mena de mitjó especial? 
  • Per on he de córrer? Quan corria abans ho feia en sortir del gimnàs (quin temps més bonic que podia anar al gimnàs…) amb el professor i anàvem carrer amunt fins que ell decidia que havíem de tornar (jo mig asfixiat i ell xerrant pels descosits: ell estava en forma i jo no). He de començar al portal de l'edifici i anar, com a aperitiu, una mica xino-xano fins a arribar a una zona de terra i allà dedicar-m'hi?, he d'anar en cotxe fins a la zona de terra?, no importa la superfície per on corri?
  • Quina és la millor hora per a sortir a córrer? Cal tenir present que, de moment, tinc una feina amb horari fix (de 10 a 19, amb pausa per dinar) i que, abans, deixo els nens a l'escola. Tinc una hora de desplaçament des de casa a la feina (i una hora de tornada, aproximadament). Surto a córrer abans que els nens es despertin, cap a quarts de set?, surto a córrer després de treballar i abans de sopar (sopem en família)?, surto després de sopar (puc recollir les coses del sopar abans o després de córrer)?
  • He de fer estiraments repenjat en un banc o en un arbre en acabat?, si no em veu ningú, també els he de fer?
Com veieu, tots aquests dubtes són un impediment fonamental previ a qualsevol decisió. Crec que un cop resolts, podria començar a estudiar amb coneixement de causa la conveniència, o no, en el meu cas de reprendre la meva activitat pedestre.

Molt agraït.

Nota bene. Ara, l’horari no em preocupa; sóc a l’atur.

Comentaris